Cum functioneaza convertizoarele catalitice si care este rolul lor

Convertizorul catalitic (sau convertizorul catalitic) a fost inventat in jurul anului 1950 de Eugène Houdry, un inginer mecanic francez. A inventat convertorul catalitic pentru a curata gazele de esapament ale masinilor.

Convertizoarele catalitice au inceput sa fie utilizate pe scara larga in jurul anului 1975. La acea vreme, guvernele incepusera sa doreasca sa reduca poluarea aerului produsa de automobile. La acea vreme, multe masini foloseau benzina cu plumb. Plumbul (Pb) poate interfera cu buna functionare a unui convertizor catalitic. Acest lucru se datoreaza faptului ca plumbul poate acoperi suprafata care reactioneaza in mod normal cu gazele de esapament. Cu siguranta ati vazut pana acum anunturi de tipul cumpar catalizatoare si sunteti interesati sa vindeti catalizatoarele vechi pe preturi bune, dar totul depinde de starea in care aceste componente se afla.

Convertizoarele catalitice utilizeaza metale nobile pentru a accelera reactiile chimice. Acest lucru face ca emisiile vehiculelor sa fie mai putin daunatoare.

Ce emite teava de esapament a unei masini?

Gazele de esapament ale masinilor sunt numite si emisii ale vehiculelor. Acestea contin multe substante, dintre care unele sunt mai daunatoare decat altele. Probabil ca motorul masinii voastre functioneaza cu benzina. Benzina este o hidrocarbura. Acest combustibil este amestecat cu aer in masina inainte de a fi ars. Acest proces, numit combustie, genereaza numeroase produse chimice secundare.

Unele dintre aceste subproduse sunt absolut inofensive. Aerul, de exemplu, este format in proportie de 78% din azot gazos (N2). O parte din acest azot reactioneaza cu oxigenul in timpul arderii. Cu toate acestea, cea mai mare parte este eliberata sub forma de N2 in gazele de esapament ale unui motor. Gazele de esapament ale motoarelor contin, de asemenea, apa (H2O). In timpul iernii, se vede adesea apa curgand din tevile de esapament.

De asemenea, motoarele auto emit multe substante nocive. Unele dintre acestea pot fi responsabile pentru precipitatiile acide. Printre acestea se numara dioxidul de carbon (CO2), oxizii de azot (NOx) si oxizii de sulf. Alte emisii ale vehiculelor pot cauza probleme de sanatate, cum ar fi bolile cardiovasculare si cancerul. Printre acestea se numara hidrocarburile nearse, particulele (particule de carbon) si compusii organici volatili (COV). Motoarele autoturismelor elibereaza, de asemenea, monoxid de carbon (CO). Acest gaz toxic poate inlocui oxigenul din fluxul sanguin. Poate provoca chiar asfixiere daca este inhalat in exces! Suna infricosator, nu-i asa? Din fericire, convertizoarele catalitice contribuie la reducerea emisiilor motorului.

Atunci cand intrati pe anunturile de tipul cumpar catalizatoare , tineti cont de faptul ca toate preturile estimative pe care le vedeti pot fluctua in functie de starea componentei.

Convertoare catalitice pentru masini disel

Masinile diesel au, de obicei, convertizoare catalitice speciale. Acestea sunt utilizate pentru a trata emisiile specifice ale motoarelor diesel cu aprindere prin compresie. Aceste unitati de catalizatori de oxidare diesel sunt combinate in mod regulat cu tehnologii suplimentare de tratare a gazelor de esapament. Cum ar fi recircularea gazelor de esapament, filtrele de particule diesel pentru a retine funinginea si reducerea catalitica selectiva.

Cum functioneaza un convertizor catalitic?

Convertizorul catalitic al unei masini este conectat la teava de esapament. O carcasa metalica contine o structura ceramica in forma de fagure de miere. Structura alveolata este acoperita cu un amestec de platina (Pt), paladiu (Pd) si rodiu (Rh). Aceste metale nobile ofera o buna rezistenta la oxidare, coroziune si acizi. Prin urmare, acestea sunt rezistente la intemperii si la toate substantele chimice pe care le poate elibera un motor auto.