
seo
Marketingul online inglobeaza, la ora actuala, o suita de tehnici de promovare pe Internet care mai de care mai promitatoare: de la SEO la Social Media Marketing, de la E-mail Marketing la PPC s.a.m.d. Menite sa creeze vizibilitate brandurilor – altfel spus, brand awareness – sau strategii de convertire a internautilor din potentiali clienti in clienti efectivi, aceste tehnici prezinta, pe rand, atat avantaje, cat si dezavantaje.
Aici intervine urmatoarea intrebare-butada: Marketingul aduce sau risipeste bani? E adevarat, orice activitate de promovare, fie ca vorbim de marketingul online sau cel traditional, implica anumite costuri, mai mici sau mai mari. Important este ca la final, atunci cand tragi linie, sa te bucuri de un ROI (Return on Investment) cat mai pozitiv si, prin urmare, satisfacator din punct de vedere financiar.
In definitiv, scopul oricarei activitati de promovare este acela de „a vinde” si a genera profit. Drept urmare, este foarte important ca atunci cand alegi o tehnica de marketing pentru business-ului tau, sa iei in considerare atat investitia (pretul pe care urmeaza sa-l platesti), cat mai ales si raportul avantaje/dezavantaje.
In consecinta, doua dintre cele mai eficiente astfel de tehnici la ora actuala sunt serviciile SEO, respectiv cele PPC. In timp ce SEO, Search Engine Optimization, urmareste optimizarea website-urilor pentru Google, tehnica PPC (Pay Per Click) se refera la plasarea de anuturi si reclame platite in cadrul motoarelor de cautare.
Google Ads e cea mai mare si populara platforma de publicitate contra cost, iar plata se face per accesare. Google este cel mai utilizat motor de cautare in intreaga lume, iar majoritatea activitatilor SEO se rotesc, evident, in jurul sau. Avantajul major in cazul SEO consta in generarea de rezultate sustenabile, satisfacatoare pe termen lung. La polul opus, ad-urile platite, avand un caracter instantaneu, ofera mai degraba rezultate pe termen scurt.
Potrivit www.iagency.ro, alegerea intre SEO si PPC trebuie sa depinda de ceea ce urmaresti de la business-ul tau si ceea ce ti-ai propus ca strategie de marketing. In cel mai fericit caz, indicat ar fi sa combini ambele tehnici pentru rezultate optime pe toate planurile.
Puncte forte SEO
• Prezenta pe prima pagina Google in mod organic (creste increderea, brand awareness-ul si, implicit, vanzarile – dar in timp)
• Buget mai redus comparativ cu campaniile PPC
• Rezultatele obtinute dispar lent, in cazul stoparii activitatii
• Targetare precisa (cuvinte cheie folosite de utilizator)
Puncte forte PPC
• Buget flexibil, fara limite minime sau maxime
• Targetare aprofundata (demografica, geografica, in functie de interese, keyword-uri etc.)
• Generare rapida de brand awareness (site-ul va fi imediat afisat pe prima pagina cu rezultate de cautare)
• Cresterea veniturilor intr-un timp scurt
Puncte slabe SEO
• Investitie permanenta de timp si bani
• Strategie pe termen lung
• Primele rezultate apar dupa aproximativ 6-12 luni
Puncte slabe PPC
• Scaderea imediata a traficului, odata cu stoparea ad-urilor
• Cunostinte avansate pentru o targetare corecta si eficienta
• Riscul competitivitatii acerbe (cresterea investitiei de la o luna la alta)
• Riscul ignorarii ad-urilor de catre utilizatori