Dezvoltarea unei afaceri de tip e-commerce este destul de complexa si, mai ales daca pana acum nu ai mai avut un magazin online, atunci procesul poate deveni si mai complicat. Totusi, daca este prima ta experienta de acest tip, nu inseamna ca trebuie sa treci prin procesul de invatare din propriile greseli ci doar sa intelegi cum functioneaza lucrurile. Si, sa cunosti cele mai frecvente greseli care pot sa intervina in procesul de creare magazin online.

Numerosi antreprenori se pot lauda ca au un magazin online dar oare cat de multi dintre ei pot sa se laude cu numarul conversiilor cat mai multe? Pentru a fi sigur ca lansezi un magazin online de succes trebuie sa te asiguri ca nu bifezi urmatoarele greseli:

Magazin online fara logo

Logo-ul este primul lucru observat de utilizatori, fiind si prima impresie pe care si-o face atunci cand acceseaza site-ul. Afisand titlul scris cu caracterele care ti-au placut cel mai mult si intr-o forma simplificata nu se poate numi identitate vizuala. Desi logo-ul poate juca un rol important in cresterea vanzarilor, multi antreprenori omit acest lucru. De ce? Pentru ca ei considera ca a apela la un specialistin web design  este nejustificata. Dar, adevarul este acela ca nu poti crea brand awareness fara a putea fi identificat de clientii tai dupa logo.

Paginile ,,Despre Noi” si ,,Contact” sunt goale

Cine esti mai exact? De ce ai ales sa vinzi tocmai acest tip de produse sau servicii? Cum ti-a venit ideea? Toate aceste informatii sunt vitale intrucat utilizatorii acceseaza destul de des aceste pagini si, cu atat mai mult, daca esti nou. De asemenea, lipsa datelor de contact scade gradul de incredere in magazinul tau online deoarece utilizatorii vor considera ca totul este o inselatorie.

Mai ales daca este vorba despre un magazin online trebuie sa oferi toate detaliile legate de plata, locatie, modalitati de livrare, etc. Fara aceste informatii utilizatorii vor alege cu siguranta un alt magazin in care pot avea incredere.

Strategia SEO este ignorata complet

Cea mai frecventa greseala a magazinelor online este aceea ca lipseste strategia SEO sau este prost gandita. Rezultatele optimizarii pot intarzia sa apara dar, o data ce apar se va dovedi a fi cea mai buna investitie pe care ai facut-o pentru magazinul tau virtual. Optimizarea SEO este necesara pentru a genera trafic relevant.

Poti sa investesti sume considerabile in design, videoclipuri, fotografii de produs, etc., daca nu ai o strategie SEO bine pusa la punct.

Magazin online fara design responsive

Numarul utilizatorilor care fac cumparaturile de pe un smartphone creste din ce in ce mai mult. Mergand pe acelasi trend, multi dintre clienti ajung pe site-ul tau pentru ca au vazut pe mobil o reclama. Un design responsive asigura o experienta placuta indiferent de device-ul de pe care a fost accesat site-ul.

Viteza slaba de incarcare

Un site care se incarca greu descurajeaza clientii si, de obicei, nu se intorc a doua oara. Pe de alta parte o viteza de incarcare buna, poate sa imbunatateasca experienta utilizatorilor si ratele de conversie. Inainte de lansarea efectiva a magazinului online, ultima etapa in procesul de creare magazin online, trebuie sa fie testarea tuturor functionalitatilor puse la dispozitia utilizatorilor precum si viteza de incarcare.

 

By