In ultima perioada, mancarea sanatoasa si alimentele bio au inceput sa aiba parte de o promovare extinsa. Un aliment accesibil din punct de vedere al pretului care ne mentine in forma si este si benefic pentru sanatate este ceaiul verde.

Ceaiul verde este consumat din vremuri stravechi. Chinezii au descoperit planta din care se face ceaiul verde, iar la inceput a fost vazuta ca un remediu natural. Beneficiile ceaiului verde au fost descoperite in urma cu aproximativ 5000 de ani in Asia, iar acesta era consumat in acele vremuri de catre participantii diverselor ritualuri de meditatie pentru a-si anima si energiza spiritul.

Chinezii au numit ceaiul verde „elixir al vietii” si apare mentionat in documente inca din secolul al III-lea i.d.H. Era recomandat pentru a creste nivelul de concentrare si de atentie, dar se folosea si pentru a combate starile depresive.

Ceaiul verde este compus din antioxidanti, flavonoizi si L-teanina. Luate pe rand, fiecare din aceste component au rol benefic asupra corpului uman.

Antioxidantii sunt compusi naturali care se regasesc in numeroase alimente si bauturi, cu rol important in protejarea organismului de efectele daunatoare ale radicalilor liberi (molecule instabile care ataca celulele corpului uman cauzand aparitia bolilor cronice) in exces.

Flavonoizii reprezinta acel tip de antioxidanti cu un efect extraordinar asupra sanatatii, prin imbunatatirea circulatiei sangelui. Flavonoizii se gasesc in frunzele arbustului de ceai verde, dar si in vinul rosu sau in cacaoa din ciocolata neagra.

L-teanina stimuleaza activitatea undelor alfa din creier, asociate cu introspectia, pentru o capacitate mai buna de concentrare. Spre deosebire de cafeina, teaninei nu i-au fost descoperite efecte adverse. L-teanina este fabricata in sistemul de radacina al plantei de ceai cu scopul de a sustine productia de flavonoizi in frunzele acesteia.
Exista numeroase cercetari stiintifice care atesta beneficiile ceaiului verde, fara conservanti, fara coloranti, cu antioxidanti. Beneficiile cele mai cunoscute sunt:

  • Polifenolii ce se gasesc in ceai verde produc caldura suplimentara in organism si ajuta la arderea caloriilor.
  • Frunzele de ceai verde contin epigallocatechin gallate (EGCG) care ajuta la lupta organismului cu celulele canceroase.
  • Studiile de specialiatate confirma faptul ca oamenii care consuma frecvent ceai verde au mai putine sanse sa aiba o greutate crescuta decat cei care nu consuma.
  •  Ceaiul verde reduce riscul de aparitie al accidentelor vasculare cerebrale.
  • Ceaiul verde contine cofeina in cantitati moderate, actionand prin supresia poftei de mancare (cantitatile mari de cafeina, cum sunt cele existente in cafea, pot cauza probleme medicale, incluzand hipertensiunea si insomnia).

Ceaiul verde poate fi consumat oricand si este o bautura perfecta, calda sau rece. Pentru a face o cana de ceai verde nu aveti nevoie decat de doua ingredient 100% naturale: apa si frunze de ceai verde.  Pentru a permite eliberarea completa a antioxidantilor flavonoizi, lasati frunzele de ceai verde la infuzat aproximativ trei minute. In mod traditional, ceaiul verde este consumat fara adaos de zahar sau lapte.

By